Stage Triple Alkmaar

User Experience Design | Visual Design

afbeelding

Van september 2019 tot februari 2020 heb ik 20 weken lang bij digital agency Triple mogen werken. Bij Triple ben ik echt in het diepe gegooid doordat ik gelijk als volwaardig teamlid betrokken ben bij verschillende projecten. Ik heb bij een aantal projecten vrijwel zelfstandig gewerkt als designer. Daarbij heb ik ontzettend veel geleerd over het opzetten van een goed design system, en het ontdekken van de wensen van de klant. Van het design voor een pitch tot de uitwerking van een flow voor de UX. Van een nieuwe app tot het visuele design van een website, ik heb aan een boel verschillende projecten mogen werken.

Een project wat ik gedurende mijn hele stageperiode heb mogen draaien was voor het merk Vrumona. Onder dit bedrijf vallen merken als Royal Club, Rivella, Sisi, Ranja en Crystal Clear. Destijds werkten de websites voor deze brands allemaal met verschillende systemen, terwijl ze beheert worden door Vrumona. Aan Triple het verzoek alle websites te re-designen met componenten die eerder gebruikt zijn voor Sourcy, om op deze manier voortaan nog maar met 1 soort systeem te werken voor alle frisdranken websites. Het idee was een serie white label content blokken te ontwerpen die multifunctioneel zouden kunnen worden ingezet over alle websites, maar wel met hun eigen branding erop toegepast. Zo heb ik de websites uitgewerkt voor Royal Club, Rivella, Sisi, Ranja en Crystal Clear.

Mijn stagebegeleider en ik werden gevraagd voor een website voor Birra Moretti. Dit, omdat wij ook al op eenzelfde manier hadden gewerkt bij de opdracht van Vrumona. Echter heb ik eerst moeten explorereren op 1 pagina van de huidige Birra Moretti website, waarbij we de Pitch gewonnen hebben van Media Monks in Hilversum. Er zijn daarna wat meetings geweest om de richting en inhoud te bepalen van de website, daarbij was er ook nog een styleguide die gebruikt moest worden. Ik ben uiteindelijk grotendeels verantwoordelijk geweest voor het redesign van de website waarbij rekening gehouden moest worden met de authentieke uitstraling van het merk.

Good Habitz is een van de opdrachtgevers geweest waar ik nog steeds met veel enthousiasme op terugkijk. Ik ben helaas alleen in de beginfase van dit project betrokken geweest, al moet ik zeggen dat we toen al een heel eind waren gekomen. Good Habitz is een bedrijf wat cursussen levert voor bedrijven binnen onderwerpen als slim met geld omgaan tot cursussen voor het beter leren van Word en Excel. Deze cursussen willen zij een extra laag gaan geven door middel van een daily challenge app. Deze app geeft elke dag een opdracht met betrekking tot de cursus die de betreffende cursist op dat moment aan het volgen is. Op deze manier blijft de cursist bezig met de geleerde stof en raakt deze hierin geoefend door de gegeven praktijkopdrachten. Vooral het interactie ontwerp was super tof om aan te werken. Een gebruiker trekt elke dag een kaart waarbij hij/zij kan kiezen uit verschillende mogelijkheden. De manier waarop de kaart getrokken wordt, lijkt op het trekken van een kaart zoals je dat in het echt doet. Op deze manier probeerden wij op meerdere manieren spelelementen te visualiseren binnen de applicatie.