Afstudeerproject CMD

Visual Design | UX Design | Marketing

afbeelding

Dit project is ontstaan n.a.v. een opdracht die binnen kwam vanuit Heineken voor Triple. Heineken heeft een bierkoerier service in Groningen wat de Heineken Studentenservice heet. Via een Facebook pagina kunnen gebruikers een telefoonnummer vinden waar naartoe gebeld of geappt (via Whatsapp) kan worden om bier te bestellen, wat vervolgens binnen een uur gekoeld geleverd wordt. Het betalen zelf gebeurt bij de levering zelf. Om beter vindbaar te zijn op het web heeft Heineken Triple de opdracht gegeven een landingspagina te ontwerpen waar meer informatie te vinden is en waar hun verschillende acties geplaatst kunnen.

Omdat de doelgroep van Heineken studenten is, begon bij Triple het idee te borrelen om een stap extra te doen. Het idee was een platform waar het bier besteld kan worden, maar ook waarbij een gebruiker meer engaged wordt met de service/het merk wat de koerierdienst aanbiedt. Door middel van het slim toepassen van engagement vormen worden gebruikers aangemoedigd tot het vaker gebruiken van de service. Dit is ook waar een groot deel van de focus van dit project ligt. Het uiteindelijke doel is de gebruiker een complete experience aan te kunnen bieden van de aangeboden dienst in plaats van alleen informatie en een telefoonnummer. Een product waarvan de flow is geoptimaliseerd en waarbij de gebruiker meer engaged wordt door de toepassing van engagement vormen.

Het uiteindelijke resultaat is o.a. tot stand gekomen door gesprekken met een andere bierkoerierservice, concurrentieanalyses binnen bestelplatforms en het ondervragen van de doelgroep op verschillende manieren. Heineken wilde zelf helaas niet aanhaken op dit project. Daarom hebben we er destijds voor gekozen er een whitelabel applicatie van te maken, zodat het aan verschillende koeriers verkocht zou kunnen worden.